Saturday, July 21, 2012

Аудирование: 3. Kaupassa

Mitä sinä tarvitset ?


Maitoa, juustoa, margariinia ja tietysti hyvää suomalaista leipää.


Maito ja voi ovat täällä.


Minä haluaisin terveellistä margariinia.


Mitä margariinia, minä ostan aina voita.


Sitä Floraa.


Kuinka paljon maitoa ?


Yksi litra riittää ja sitten vielä pieni pala juustoa ja puoli litraa tavallista jogurttia.


Mitä tämä maksaa ?


Tuossa on hinta: viisi markkaa yhdeksänkymmentä penniä.


Minäkin otan jogurttia.


Kaksi litraa halpaa makeaa epäterveellista mansikkajogurttia.


Noin paljon makeaa jogurttia !


Sinä olet kamala.


Miten niin kamala ?


Minä olen iso mies, en minä käy joka päivä kaupassa.


Kai sinä ostat myös jotain muuta kuin jogurttia.


Tietysti.


Makkaraa ja olutta ja jotain hyvää, vaikka vähän suklaata, niin ja varmuuden vuoksi kahvia ja sokeria.


Ai niin, suolakin on melkein lopussa.


Minä tarvitsen myös suolaa.


Sinä haluat tietysti tätä terveellistä suolaa.


Tietysti.


Ja sitten minä tarvitsen vielä pari tomaattia.


Ne ovat tuolla.


Nuo maksavat liian paljon.


No, minä otan pari isoa omenaa.


Ne ovat vain viisi markkaa kiloa.


Nyt minä en tarvitse enää mitään muuta.


En minäkään.


Hei, miten me oikein tiedämme, mikä on minun ja mikä on sinun ?


No, se on aivan helppo.


Kaikki terveellinen on sinun ja kaikki epäterveellinen minun.


Mitä sinä tarvitset ?


Maitoa, juustoa, margariinia ja tietysti hyvää suomalaista leipää.


Ja sitten minä tarvitsen vielä pari tomaattia.


Mitä tämä maksaa ?


Viisi markkaa yhdeksänkymmentä penniä.


Nyt minä en tarvitse enää mitään muuta.


En minäkään.


Tavataan taas !



No comments:

Post a Comment