Friday, May 10, 2013

Аудирование: 26. Klassisesta musiikista

Ei meillä ole vielä kiire.


Se ottelu alkaa vasta seitsemältä.


No hyvä.


Oikeastaan tämä musiikki on kaunista.


Mikä kappale tämä oikein on ?


Jean Sibeliuksen ”Valse triste”


Suomalaista klassista musiikkia.


Kyllä sinun pitäisi tämä tuntea


No tietysti minä tiedän, että Sibelius on säveltäjä.


Mutta muuten minä en tiedä klassista musiikista mitään


En minäkään


Minä kuulin tämän kappaleen ihan sattumalta, kun olin etsimässä radiosta parempaa asemaa


Jäin hetkeksi kuuntelemaan ja kirjoitin sitten nimen muistiin.


CD löytyi heti Musiikki-Fazerilta


Olen kuunnellut sitä nyt pari päivää.


Ihan kuin tämä kappale tulisi kerta kerralta kauniimmaksi.


Minäkin olen pari kertaa mennyt ostamaan jotakin klassista


Mutta en koskaan onnistunut löytämään mitään


Ja sitten minä ostan taas tangoja.


Ne ovat aina varma sijoitus.


No, eihän tangoissa mitään vikaa ole.


Ei ollenkaan


En minä yhtään häpeä tunnustaa, että kuuntelen kaiken mieluiten suomalaisia tangoja


Olen hulluna niihin.


Mutta olisi kiva oppia tuntemaan paremmin myös klassista musiikkia.


No, rupea ensin kuuntelemaan klassista musiikkia radiosta


Siellä on klassinen kanava


Odotas, minä katson lehdestä.


Joo, tässä se on, Classic FM 92.9.


Hyvä ajatus


Minun pitää kuunnella joskus, kun olen yksin kotona


Miten niin yksin kotona ?


Onko Kari allerginen klassiselle musiikille ?


No ei kai


Mutta jotenkin on vain erilainen tunnelma, kun olen yksin


En oikein tiedä, mistä se johtuu


Kari katsoo mieluiten televisiota


Se on meillä aina illalla auki


Ja sitten minäkin katson, vaikka ohjelma ei kiinnostaisikaan minua.


Oletko sinä jo valmis ?


Nyt meillä on kiire.


Joo, joo.


Ai avaimet vielä.


Miten sitten Areenaan pääsee parhaiten ?


No junalla ainakin kaikkein nopeimmin


Nyt meillä on kiire.


Ei meillä ole vielä kiire


Olen hulluna niihin


kerta kerralta


sattumalta


Tavataan taas !

No comments:

Post a Comment